torsdag 8. november 2007

Undervisningsplanlegging 05.11.07


Å planleggja ei undervisningsøkt er mykje arbeid. Alt skal vera begrunna.
Kva, kvifor, og korleis er nyttige ord å ha i bakhovudet då.
Den didaktiske relasjonsmodellen, seier at planlegging og undervisning heng saman.

Det er viktig å vera godt førebudd til timane. Men ein god lærar må òg kunna endra på undervisninga undervegs, viss noko ikkje fungerte som det skulle.

Diamantskjemaet til Langeland er oversiktleg, og til god hjelp for oss nybyrjarar.

Viss me klarar å planleggja utifrå MAKVISE prinsippa:

Motivera,
Aktivisera,
Konkretisera,
Variera,
Individualisera,
Samarbeida,
Evaluera,

vil me kanskje få til ei god undervisning.......

Lurer på korleis lærarar klarar å hugsa alt.....
Eg vel å tru at med litt erfaring, går alt så mykje betre?
No er det mange tankar som surrar oppi hovudet mitt.
Håpar ting dett på plass etter kvart!
Revidert 19.04.08:
I fylgje Lyngsnes og Rismark har den didaktiske relasjonsmodellen seks kategoriar. Mål, innhald, læringsaktivitetar, vurdering, rammefaktorar og elevforutsetningar.
Etter å ha vore i praksis har me no fått erfara kor godt hjelpemiddel diamantskjema er for oss nybyrjarar. Det hjelper oss til å få ein oversikt på det meste. Det fyrste me må tenkja på når me skal planleggja ei økt eller ein time, er kva fag og tema ein skal ha. Deretter må me finna ut kva LK06, den generelle delen av læreplanen, og læringsplakaten seier om det emnet. Dei grunnleggjande dugleikane må me heile tida ha i bakhovudet. Så måtte me finna eit opplegg, og prøva å skriva kor lang tid me rekna med kvar ting ville ta. Me erfarte at me alltid måtte ha noko i reserve, for det hendte ofte at elevar vert fortare ferdige enn det me trudde. Det hendte òg at me hadde planlagt for mykje for ein time, slik at me ikkje kom igjennom alt me hadde tenkt. Me måtte ha eit konkret mål for timen. Og så måtte me bestemma om elevane skulle jobba individuelt, eller i grupper. Og eventuelt setja opp gruppeinndelinga på førehand. Variasjon var eit nøkkelord. Elevane vart ofte urolege viss dei skulle sitja lenge med det same. Rammefaktorane spelar òg inn. Det vil seia at me må ta omsyn til t.d. elevtal, utstyr mm. Me fekk vurdering på førehand av opplegget av øvingslærarane. Dei kunne då koma med gode råd og tips. Eg spurte mykje på førehand, for eg likar "å gjera ting rett", og å ha kontroll. Det som var veldig lærerikt var evalueringa og refleksjonane etterpå. Gjekk alt etter planen, evt. kvifor ikkje? Kva ville me ha gjort annaleis ein annan gong? Enkelte ting må berre erfarast.

1 kommentar:

Aashild Dalen Veivåg sa...

Fyrst: Lærarar greier ikkje å hugsa alt og difor treng dei gode verktøy som fungerer for dei.
Håper du fekk litt innsikt i kor viktig planlegging er når du var ute i praksis.